De co-assistent

Na vier jaar universiteit kan Elin Dekkers niet wachten om als co-assistent aan de slag te gaan. Tijdens haar co-schappen staat ze in de operatiekamer met botte chirurgen, runt ze de poli met een opmerkzame internist en loopt ze mee met een nuchtere huisarts. Elin ontdekt dat de medische praktijk weerbarstiger is dan de Eed van Hippocrates en genuanceerder dan haar studieboeken: wat doe je wanneer je belang als arts loodrecht op dat van de pati staat? Als je ongeschikt blijkt voor het vak van je dromen? En als liefde en ambitie onverenigbaar lijken?

Anne Hermans (1978) studeerde geneeskunde in Amsterdam. Voor deze roman putte ze uit haar eigen ervaringen als co-assistent, waarover ze eerder schreef in haar NRC-column ¿Dokter Hermans.¿. Momenteel specialiseert ze zich als tropenarts.

¿Een ontluisterende kijk in de medische wereld. Sinds ik Anne Hermans lees durf ik niet meer ziek te worden.¿ Youp van¿t Hek

Recensies (3)

Meer recensies

Is De co-assistent het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De co-assistent