Cold Case: Countdown

Cold Case: Countdown

Thrillers & Spanning   Topics 0
Winnaar Crimetime Award voor Beste Debuut 2019. Een nieuwe zaak voor Tess Hjalmarsson en haar sidekick Marie Erling.
Op de ochtend van Goede Vrijdag wordt een controversiële kunstenares dood gevonden bij de vuurtoren van een nationaal park aan de kust. Op de plaats delict wordt bewijs gevonden dat teruggrijpt naar een moordzaak in Ystad van vijftien jaar geleden, waarbij een jonge pianist doodgestoken werd.
Tess Hjalmarsson en haar collega Marie Erling van het coldcaseteam in Malmö duiken in beide zaken, maar vinden verder geen overeenkomsten die de slachtoffers met elkaar in verband brengen. Tegelijkertijd dringt de tijd, omdat hun leidinggevende het coldcaseteam wil opheffen. Het nieuws over de moordzaak brengt echter een kettingreactie op gang. Zo begint een moeder van twee jonge kinderen te vermoeden dat haar echtgenoot niet is wie hij zegt te zijn…
'Knap geschreven en mooi gecomponeerd.' VN Detective en Thrillergids

Literaire thriller