Combineer op kleur

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Toen Nori en Sandra Pope in 1987 op Hadspen in Somerset begonnen te tuinieren, lag de tuin er verwaarloosd en overwoekerd bij; inmiddels hebben zij hem getransformeerd tot de grootste tuin op kleur sinds Sissinghurst. Kleur is een van van de machtigste wapens die de tuinier ter beschikking staan, in staat de sterkste emoties op te roepen, en de benadering van de Popes is bedrieglijk eenvoudig. Ze beplanten hun borders met weelderige, eenkleurige golven, zorgen dat uw aandacht zich richt op de volle emotionele zeggingskracht van elke kleur, en houden de intensiteit ervan het hele tuinseizoen door in stand, van het vroege voorjaar tot het eind van de herfst.
De tuin van Hadspen, die geïnspireerd is door binnenhuisarchitectuur en andere kunstvomen, is een virtuoze prestatie die net zo veel te danken heeft aan Matisse en Mahler als aan Gertrude Jekyll.

Met een voorwoord van Penelope Hobhouse.
Fotografie: Clive Nichols.

Uitgeverij Terra - Lannoo