Compleet handboek trainen voor de triatlon

De juiste trainingsopbouw en -intensiteit - Uitgewerkte trainingsschema's voor het zwemmen, fietsen en lopen - Professionele voedingsadviezen - Overtraining en blessures voorkomen.

Een ijzersterk uithoudings- en een groot doorzettingsvermogen zijn onmisbare eigenschappen als je wilt deelnemen aan een triatlon. Maar als je jezelf grondig wilt voorbereiden op de wedstrijd heb je vooral een efficiënt trainingsplan nodig, dat rekening houdt met jouw persoonlijke capaciteiten en doelstellingen. Want als je alleen maar op je gevoel traint, boek je amper resultaten en loop je bovendien veel meer risico op blessures en overtrainingsklachten. Paul Van Den Bosch en Marc Herremans hebben hun jarenlange ervaring in de triatlon gebundeld in dit unieke trainingshandboek. Theoretische achtergrond, bruikbare adviezen en tal van concrete voorbeeldschema's helpen je bij het samenstellen van een persoonlijk trainingsplan dat past bij jouw niveau. Dit boek biedt een helder en wetenschappelijk onderbouwd antwoord op al je triatlonvragen, zoals: + Hoe vaak en hoe hard moet ik trainen voor elk van de drie disciplines? + Hoe kan ik mijn zwemtechniek verbeteren voor een snellere tijd? + Wat moet ik de dagen voor de triatlon eten en hoe tank ik tijdens de wedstrijd bij? + Wat is overtraining precies en hoe voorkom ik het? + Hoe kan ik blessures tegengaan?

Is Compleet handboek trainen voor de triatlon het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Compleet handboek trainen voor de triatlon