Conditioneringsmethodes in Budo

Patrick Baas begon op de jonge leeftijd van zes jaar met de beoefening van oosterse vechtkunsten. Op zijn veertiende behaalde hij zijn eerste zwarte band in Taekwondo en startte drie jaren later zijn eerste school in Zaltbommel.
Tijdens de afgelopen 28 jaar bestudeerde en beoefende hij de meest uiteenlopende en soms gevaarlijke trainingsmethodes, die men in geschiedenisboeken en films terugvindt. Hij noteerde hierbij de vele plus- en minpunten die hij ondervond. Later, na het behalen van zijn leraar Martial Arts-diploma en zijn vijfde dan in het Kong Soo Do (Koreaans Karate), besloot hij zijn praktijk-ondervindingen en kennis op dit specifieke vlak in een handleiding uit te brengen. Patrick geeft wekelijks les in zijn woonplaats Oss en verzorgt, naast zijn leven in de reclamewereld, trainingen, seminars en cursussen in zelfverdediging en oosterse krijgskunsten aan zowel particulieren als bedrijven.

Sensei, heeft u een oefening waar ik sneller lenig van wordt?, Sensei, hoe kan ik het beste mijn scheenbenen harden en zijn er oefeningen om mijn balans te verbeteren?, Sensei, hoe kan ik hoger leren trappen?, Sensei, wat houdt budo nu werkelijk in?
Vrijwel iedere leraar herkent deze steeds weer terugkerende vragen van zijn leerlingen.
Ze vragen om huiswerk zodat ze zichzelf buiten de lesuren extra kunnen
bekwamen. In dit boek worden talloze trainingsopties op ieder denkbaar vlak onder de loep genomen en op verantwoorde wijze uitgelegd. Zo ook de vele gevaarlijke en foutieve voorbeelden die men terugvindt in speelfilms. Letterlijk alle methodes die in dit boek vermeld staan zijn persoonlijk uitgetest en zijn afkomstig uit geschiedenisboeken, oude documentaires of martial-art films. Behandeld via vele methodes en spelvormen die zowel binnen als buiten de dojo, zowel in groepsverband als individueel toepasbaar zijn. Het boek beschrijft tevens hoe u uzelf op mentaal vlak kunt trainen in het begrijpen van de ware betekenis van budo. Dit boek is zowel voor leraar als leerling, ongeacht welke krijgskunst men beoefent, een zeer praktische handleiding.

Is Conditioneringsmethodes in Budo het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Conditioneringsmethodes in Budo