Cuisine Carine

Cuisine Carine

Culinair   Topics 0

Men wil vaak weten hoe het werkt in mijn hoofd. Eenvoudig, want ik denk aan niets anders dan aan eten. De beste gerechten ontstaan in mijn hoofd. Dit is wie ik ben, dat is wat ik doe. In de loop der jaren ben ik mijn verhaal - dat van een leven lang koken - gaan opschrijven: recepten, geschiedenis, achtergronden, mijn favoriete plekken, inspiratie en keukenfilosofie.
Voor mij gaat koken niet uitsluitend over techniek of nauwkeurige receptuur. Natuurlijk, kennis is handig en chef word je niet zomaar. Maar ook gaat het over smaak, creativiteit en de durf om iets neer te zetten. Met jouw smaken en met mooie producten. Op zoek naar de perfecte balans in de pan. Ruiken, proeven, proberen. Koken hoeft niet ingewikkeld te zijn om verrassend te smaken.
Kortom, dit boek is voor mensen die - net als ik - van het leven houden, niet op dieet zijn en inspiratie uit het kleine halen. Een boek dat je naar je eigen hand kunt zetten. In je keuken thuis of en voyage (bij uitstek geschikt om in je koffer te gooien). En als een gerecht niet uitpakt zoals bedacht: schouders recht, beetje bluffen en doen alsof het zo is bedacht. Geloof me: dat werkt.

Culinair
Eten en drinken algemeen