Cupfighter Feyenoord

Tachtig seizoenen heeft Feyenoord aan het toernooi om de KNVB Beker meegedaan, van de eerste wedstrijd in 1915 tot de afgelaste coronafinale in 2020. Zoals een echte cupfighter betaamt, is de club op haar sterkst in alles-of-niets wedstrijden. In dit boek vol cijfers, ranglijsten en feiten komen alle successen opnieuw langs. Het staat vol met trivia die u allang was vergeten of helemaal niet kende. Welke keeper besliste een strafschoppenserie door de laatste penalty raak te schieten? Wie zijn Feyenoords topscorers in de beker (hint: het zijn niet de bekende namen)? Waarom staakte Coen Moulijn? Het is allemaal te vinden in deze uitgave over Feyenoords jacht op de Dennenappel.

Auteur Dick Holstein (Emmen, 1966) werkte voor het Noordhollands Dagblad, Sport International en Voetbal International als bureau- en eindredacteur, uitgever en directeur. Holstein beschikt over een archief met duizenden sportboeken en - tijdschriften. Hij verzamelt al meer dan 35 jaar statistieken en trivia over de KNVB Beker.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen