Dagboek van een natuurjongen

NRC:

Dagboek van een natuurjongen

Gelezen 33 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 54 Favoriet 2 Recensies 5
Artikelen 1   Topics 0

In zijn Dagboek van een natuurjongen houdt de vijftienjarige Dara McAnulty bij hoe zijn wereld verandert, van voorjaar naar zomer, van herfst naar winter, thuis, op school, buiten in de natuur en in zijn hoofd. Beeldend, ongepolijst, levendig en prachtig geschreven: in dit bijzondere boek wordt de wereld verkend vanuit het perspectief van een autistische tiener, die bezig is met huiswerk, examens en vriendschappen naast zijn leven als natuurbeschermer en milieuactivist. Vol ontzag en verwondering beschrijft Dara de bijzondere ontmoetingen in zijn tuin en in het wild, ontmoetingen met merels, zwanen, rode wouwen, kiekendieven, kikkers, paardenbloemen, leeuweriken, vleermuizen, pinksterbloemen, sneeuwhazen en allerlei andere soorten. Met eenzelfde kracht en warmte schildert hij een liefdevol en ontroerend portret van zijn familie: een hecht gezin dat zijn eigen weg zoekt in de wereld. Dagboek van een natuurjongen is een uniek boek van een zeer jong talent, dat nog lang zal blijven nazingen in het hoofd van elke lezer.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Fauna algemeen
Uitgeverij Balans B.V.
25 februari 2021
08 maart 2021

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Salustia

Reacties op: Dagboek van een natuurjongen