Dans van de vlinders

Rank 929 Gelezen 8 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 1
Nora Shipley heeft maar één doel: haar vaders nalatenschap voortzetten door zijn wetenschappelijke tijdschrift over te nemen. Ondertussen doet ze er alles aan om als beste student haar diploma te behalen voor de entomologiestudie van Cornell om zo de studiebeurs te winnen waarmee ze verder kan studeren. Maar die wordt niet alleen gegeven op basis van cijfers, er wordt ook van haar verlangd dat ze een onderzoeksproject afrondt en daarom neemt ze het impulsieve besluit om mee te werken aan een onderzoeksproject in Kodaikanal, India.

Maar in plaats van ontdekkingen te doen, wordt Nora in India door de projectleider gedwongen in het kamp te blijven en de exotische vlinders te illustreren, die de mannen uit het team hebben gevonden. Niet waarvan ze had gedroomd, maar het stelt haar voor verschillende verrassingen, waarvan haar klasgenoot, Owen Epps, die met haar is meegegaan, er een is. En dat loopt er uiteindelijk op uit dat Nora een onmogelijke keuze moet maken: kiest ze voor wat ze dacht altijd al gewild te hebben of voor de man van wie ze is gaan houden?

Kimberly Duffy is geboren en getogen op Long Island, en woont nu in het zuidwesten van Ohio. Als ze geen thuisonderwijs geeft aan haar vier kinderen, schrijft ze historische fictie die haar lezers mee terugneemt in de tijd en op reis over de hele wereld

Historische roman (populair)
Zoeklicht, Uitgeverij 't
04 maart 2021
04 maart 2021

Reacties op: Dans van de vlinders