Dansen als een edelman

Dansen als een edelman

Rank 7899 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Dansen als een edelman leert je de onderliggende boodschappen van beeldtaal herkennen. Wat kun je leren van de zeven vrije kunsten, de zeven wereldwonderen van de antieke wereld en de zeven chakra’s? Antwoorden zitten verstopt in onder andere zonnebloempitten, Zwarte Piet, Halloween en de ark van Noach. Door duizend-en-één culturele onderwerpen in verband te brengen met bekende hedendaagse logo’s, maakt Ronald Bos betekenissen zichtbaar die anders ‘hidden in plain sight’ blijven.

Voortaan ga je anders kijken naar symbolen uit de geschiedenis, kunst & cultuur, taal, godsdienst, wetenschap, sport, media en reclame. Je zult ontdekken dat de beelden waarmee jij bekend bent, teruggaan naar precies dezelfde bron van iemand met andere (denk)beelden. Bovenal ontdek je wat deze symbolen over je eigen lichaam en geest vertellen. Een aanwinst voor iedereen die door de bomen het bos wel eens wil zien, of voor de onvoorbereide lezer die zich wil laten verrassen door zaken waar hij of zij het bestaan niet van af wist.

Ronald Bos (1972) is altijd geïnteresseerd geweest in oude beschavingen, vreemde talen en occulte kennis. Tijdens zijn opleiding tot grafisch vormgever verdiepte hij zich in logodesign, waardoor hij met zijn kennis verbanden ging zien die voor anderen verborgen blijven. Het is zijn doel om zoveel mogelijk mensen te laten inzien dat er achter ogenschijnlijk bekende symbolen en (denk)beelden tijdloze wetenschap schuilgaat.
Kunst & Cultuur
Vormgeving en design