Dat zou jij nooit toelaten

Dat zou jij nooit toelaten

Tijdens een weekendje Londen ontmoet eerstejaarsstudente Tessel de charmante, zelfverzekerde Luis. Als Luis niet lang daarna voor haar naar Amsterdam komt is ze verguld, maar al snel ontpopt hij zich tot een jaloerse, gewelddadige machtswellusteling.
Tessel probeert haar gewone studentenleventje voort te zetten en ontwikkelt zich tot uitgesproken feminist met een eigen tijdschrift. Maar al leert ze de wereld waarin ze leeft en de positie die ze als vrouw inneemt steeds beter te begrijpen, toch durft ze de waarheid niet onder ogen te zien: thuis heeft ze een partner zitten die haar psychisch en fysiek mishandelt.

Partnergeweld komt niet alleen voor bij gesettelde stellen. Juist jonge mensen, nog onervaren in de liefde, zijn er kwetsbaar voor. In dit boek doet Tessel ten Zweege niet alleen haar eigen verhaal, ze biedt ook de informatie die anderen nodig hebben om partnergeweld te voorkomen, herkennen en doorbreken.

Literaire non-fictie algemeen
De Geus
22 februari 2022
22 februari 2022

Reacties op: Dat zou jij nooit toelaten