De 100-jarige man die terugkwam om de wereld te redden

Rank 4630 Gelezen 546 Aan het lezen 31 Wil ik lezen 315 Favoriet 17 Recensies 86
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 14 Top25's 19 Hebban 1000 452   Topics 0   Leesclub

De 100-jarige man Allan Karlsson en zijn kompaan Julius leiden een luxe, paradijselijk leven op Bali, maar eigenlijk vervelen ze zich in het paradijs. Een ballonvaart met voldoende flessen champagne voor de 101e verjaardag van Allan kan allicht tijdelijk voor wat spanning zorgen. Door omstandigheden belanden ze in zee en de drenkelingen worden opgevist door een Noord-Koreaans militair schip op weg naar huis. Dat dat schip gesmokkeld verrijkt uranium vervoert voor Kim Jong-un weten ze op dat moment nog niet.In no time vormen ze het middelpunt van een diplomatieke rel waar vele leidende politieke fi guren bij betrokken raken, van de Zweedse minister van Buitenlandse Z aken tot Angela Merkel en Trump aan toe.

Atlas Contact
01 juli 2018
01 juli 2018

Greet Braem Hebban Recensent

Absurditeit met een ernstige ondertoon

door: Greet Braem 11 reacties 1 like

De 100-jarige man, wie kent hem niet? Hij is terug, terug om de wereld te redden. Het was nooit de bedoeling dat er een vervolg zou komen op De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. In het voorwoord legt auteur Jonas Jonasson (1961) uit waarom het boek er toch gekomen is. Tot 1994 was...

Reacties op: De 100-jarige man die terugkwam om de wereld te redden