De profeet en de idioot

De profeet en de idioot

Rank 72 Gelezen 74 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 229 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

Twee rivaliserende broers, corruptie op wereldniveau, en een bizarre roadtrip over de wereld in een race tegen de klok.

De Zweedse nazomer van 2011. Petra, een autodidactische astrofysicus, heeft berekend dat de atmosfeer op 21 september van hetzelfde jaar, rond 21.20 uur, instort. Daarom is zij, de doemprofeet, op pad in een camper met Johan, een zeer getalenteerde chef-kok (en een idioot in de ogen van zijn oudere broer), en met Agnes, een weduwe van 75 lentes, die fan is van geld verdienen via Instagram. Het drietal heeft haast. Voordat de aarde vergaat moeten ze Rome zien te bereiken, waar Johan zijn corrupte broer Fredrik eens flink de waarheid wil vertellen. En uiteraard gaat niets zoals gepland. Tijdens een bizarre roadtrip door Europa, Afrika en Amerika en in een race tegen de klok laat Jonasson zien hoe corruptie op wereldniveau werkt.

Angélique de Kroon
Signatuur
15 november 2022
15 november 2022

Reacties op: De profeet en de idioot