Meer dan 4,3 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
0000417729_De_50_gevaarlijkste_bedrijven_ter_wereld_2_710_130_0_0

De 50 gevaarlijkste bedrijven ter wereld

Gelezen 3 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 0 Recensies 0

Grote multinationals beïnvloeden hoe we denken, wat we eten, wie we ontmoeten, hoe we onze tijd besteden en zelfs op wie we stemmen. Naarmate die bedrijven groeien, groeit ook hun invloed en macht over mensen en overheden. Om ervoor te zorgen dat de toekomst niet wordt gedicteerd door bedrijven, maar door mensen, moeten we weten wie ze zijn en hoe we ze kunnen controleren.

De ervaren financiële journalisten Hannu Sokala en Juha-Pekka Raeste beschrijven de vijftig bedrijven die een groot deel van de internationale marktkrachten bepalen. Sommige van die bedrijven zijn relatief onbekend (Zhongguó Yancao Zonggongsi en BlackRock), sommige voordehand liggend (Google en Amazon), sommige lijken misschien verrassend (Ikea en Disney) en sommige onvermijdelijk (Gazprom en Chevron). Sommige bedrijven profiteren van onze dagelijkse behoeften (Cargill en Coca-Cola), sommige van onze ijdelheid (ByteDance en Facebook) en sommige van onze hebzucht (Goldman Sachs en Berkshire Hathaway).

Het boek biedt een uitgebreid en vaak verrassend perspectief op de belangrijkste en gevaarlijkste bedrijven ter wereld. Zij geven vorm aan de wereld waarin we leven en bepalen, als we ze niet controleren, onze toekomst.

Business & Management
Management algemeen