De adelaar en de koning

In de Adelaar en de Koning, dat zich lang geleden afspeelt, maken we kennis met Arwyn. Arwyn is verbannen van zijn eigen volk en heeft op zijn borst het teken van de Banneling ingebrand gekregen. Arwyn is op weg, weg van zijn eigen volk, met zijn hond Ci. Wanneer hij onderweg een kip steelt bij het Bergvolk krijgt hij er nog een naam bij: Banneling Dief.

Op zijn tocht verder ontdekt Arwyn een grot waarboven de woorden ‘Vergadering der koningen’ staat. Arwyn ontdekt de sleutel waarmee hij de grot kan openen en vindt een boek ‘Het Boek van Aderyn’ en een oude man Argaf, die hem de opdracht ‘Ga in de schaduw van Aderyn’.

Arwyn ontdekt dat toeval niet bestaat in Tir, en dat zijn verhaal deel is van een groter verhaal: het Boek van Aderyn, de legende over een eeuwenoude strijd tussen Goed en Kwaad, die nog steeds onbeslist is…- een spannend fantasyverhaal voor 11+

Recensies (1)

Is De adelaar en de koning het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De adelaar en de koning