De alchemist
  Luister een fragment

De alchemist

Rank 656 Gelezen 2062 Aan het lezen 32 Wil ik lezen 330 Favoriet 229 Recensies 24
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 18 Spots 3 Hebban 1000 108   Topics 0
De Andalusische schaapherder Santiago koestert van jongs af aan maar één wens: reizen, alle hoeken van de wereld onderzoeken en dan eindelijk te weten komen hoe deze in elkaar zit. Zijn dromen over een verborgen schat zetten hem aan tot een queeste. Na vele omzwervingen ontmoet hij in Egypte de alchemist. Deze beschikt niet alleen over grote spirituele wijsheid, hij kent ook de diepten van het hart waarin de laatste waarheden over onszelf verscholen liggen. Als nomaden dolen wij schijnbaar verloren door een eindeloze woestijn om ten slotte die plek te bereiken waar ook ons hart zich bevindt. De queeste naar een lotsbestemming kan gelezen worden als een ontwikkelingsroman maar ook als een wonderlijke en vooral symbolische sleutel tot onze tijd. Een magische fabel met de diepe wijsheid van een klassiek sprookje.

Voor wie niet bekend is met het werk van Paulo Coelho, is nu de tijd rijp voor een magisch moment. Ook liefhebbers van Coelho zullen met deze gelimiteerde luxe editie van De alchemist de zoektocht van de jonge Santiago met plezier herbeleven door de voortreffelijke illustraties van de Franse kunstenaar Moebius.

Literaire fictie algemeen
Harrie Lemmens
Illustraties
Moebius
Uitgeverij De Arbeiderspers B.V.
01 januari 1970
15 juni 2021