Wie inspireerde kahlil gibran

De wereld kent Kahlil Gibran's De Profeet als een van de mooiste boeken van onze tijd. Na zijn dood kwam een briefwisseling met Mary Haskell (tussen 1909 en 1924) tevoorschijn, waardoor Paulo Coelho (Rio de Janeiro, 1947) zich heeft laten inspireren.

De brieven van Gibran bevatten het mooiste dat hij ooit geschreven heeft. De bewerking van Coelho is bescheiden en daardoor hartverwarmend; de wisselwerking tussen Coelho en Gibran, twee grote schrijvers, is adembenemend.

Paulo Coelho is in Nederland bekend van De Alchemist, De Vijfde Berg, Aan de oever van de Piedra huilde ik, De weg naar het zwaard (pelgrimtocht naar Santiago) en Veronica besluit te sterven. Zijn boeken hebben miljoenen lezers in tientallen landen bereikt.

Recensies (1)

Is Wie inspireerde kahlil gibran het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wie inspireerde kahlil gibran