De Alleseter

Waarom eten we wel kippen- maar geen ganzeneieren? Waaraan ontleent een zure vrucht als de citroen zijn bestaansrecht? En waarop is de term vierseizoenenpeper gebaseerd? Met onverholen enthousiasme en tomeloze nieuwsgierigheid gaat Joël Broekaert op zoek naar de oorsprong van ons voedsel.
Als ‘alleseter’ deinst hij nergens voor terug: hij vertelt met even veel smaak over balsamico of steak als over cichorei en stierenlul. Ook is hij een groot voorvechter van het kop-tot-staart principe, ofwel het eten van het hele beest. Dit alles maakt de Alleseter tot een even doorwrochte als met humor doorspekte bundel voor iedereen die van lekker eten houdt.

‘Joël is gulzig, grappig en grenzeloos nieuwsgierig.’ Janneke Vreugdenhil
‘Ik ken weinig mensen die de gein van eten zo smakelijk kunnen overbrengen als Joël Broekaert. Het is die onweerstaanbare combinatie van trek, pret en kennis die maakt dat je alles wilt lezen.’ Hiske Versprille

Is De Alleseter het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Alleseter