De andere waarheid

De andere waarheid

Rank 112 Gelezen 218 Aan het lezen 20 Wil ik lezen 311 Favoriet 0 Recensies 13
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 5   Topics 0

Bejubeld Zweeds vakmanschap met een internationale twist. Winnaar van de Max Bronzen Vleermuis voor beste thrillerdebuut én de prestigieuze Zweedse Crimetime Award.
Alicia Bjelke is door een ongeluk in haar jeugd zo verminkt dat zij haar gezicht liever niet laat zien. Het heeft haar ondernemingszin niet aangetast; ze is het technische genie achter een baanbrekende datingapp, die ze samen met haar zus Stella wil lanceren. Totdat Stella op een dag dood wordt aangetroffen. Ze heeft een steekwond in haar nek en… ook háár gezicht is verminkt. Alicia begrijpt dat zij het volgende slachtoffer kan zijn.

De moord op Stella wordt onderzocht door John Adderley, rechercheur en voormalig FBI-agent, die onder een nieuwe identiteit in Karlstad verblijft. Na een mislukte infiltratie in een drugskartel in de VS moet hij ook in Zweden constant over zijn schouder blijven kijken. Al snel blijkt dat dit moordonderzoek hem een onverwachte kans geeft om af te rekenen met zijn verleden…

Literaire thriller
John Adderley (2)