De antwoorden op de grote vragen

Rank 7511 Gelezen 152 Aan het lezen 33 Wil ik lezen 149 Favoriet 6 Recensies 7
Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 2 Top25's 3   Topics 0

Stephen Hawking nog eenmaal aan het woord

In dit prachtige boek weet Stephen Hawking complexe problemen op simpele wijze uit te leggen. Helder, doordacht en met een groot gevoel voor humor.

Professor Hawking was een van de beroemdste wetenschappers van onze tijd. Hij dacht na over de wereld om hem heen en beperkte zich daarbij niet tot zijn eigen vakgebied. Dat laatste maakte Hawking de persoon bij uitstek om naartoe te gaan als je op zoek was naar antwoorden op de allergrootste vragen. Variërend van het ontstaan van het heelal en de oorsprong van zwarte gaten tot uitspraken over de toekomst van onze planeet.

Ondernemers, politici, technici en collega-wetenschappers klopten regelmatig bij Hawking aan voor advies, commentaar en ideeën. Iedere uitspraak haalde de krantenkoppen en altijd waren zijn antwoorden persoonlijk. Soms in de vorm van interviews en lezingen en dan weer in essays of brieven. De antwoorden op de grote vragen bundelt een aantal van dit soort interessante inzichten, afkomstig uit Hawkings persoonlijke archief met elke keer een intro van bekende personen, zoals David Attenborough, Elon Musk en Paul Davies.

Het resulteert in een prachtig verzamelwerk waarbij de lezer korte en heldere antwoorden krijgt op grote vragen.

Spectrum
10 oktober 2018
16 oktober 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Gerrit

Reacties op: De antwoorden op de grote vragen