De assistent

Rank 355 Gelezen 91 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 104 Favoriet 1 Recensies 5
Thrillers & Spanning   Topics 0
Ze is in je huis. Ze ziet alles, kent al je geheimen en beheerst je leven. En nu gaat ze het vernietigen.

Jo is net gescheiden en mag voor een zacht prijsje de logeerkamer van haar beste vriendin huren. Het luxe hightechappartement in een bruisende wijk in Londen wordt beheerd door de uiterst nauwkeurige Thuisassistent Alexa, die de temperatuur en het licht controleert en Jo tijdens haar eenzame avonden gezelschap houdt.
Maar op een avond begint Alexa uit zichzelf te praten en zakt de grond onder Jo’s voeten weg. Ik weet wat je gedaan hebt. Jo is doodsbang dat het grote geheim dat zij met zich meedraagt aan het licht komt. Maar twee mensen weten wat er gebeurd is, en ze zouden het nooit aan iemand vertellen. Toch?
Een gure winter brengt Londen tot stilstand en Jo ervaart op angstaanjagende wijze dat de Assistent op de boekenplank niet alleen de controle wil hebben over Jo; ze wil haar vernietigen…

S.K. TREMAYNE is het pseudoniem van een internationale bestsellerauteur die woont en werkt in Londen. Van zijn eerste boek, IJstweeling, werden alleen al in Nederland en Vlaanderen meer dan 90.000 exemplaren verkocht. Ook Vuurkind (2016) en Vlak voordat ik stierf (2018) werden wereldwijde bestsellers.

Over IJstweeling:

‘Ondraaglijk spannend.’
DWDD Boekenpanel

‘Sfeervol, knap gecomponeerd en spannend.’
AD ****

‘IJstweeling is niet alleen origineel, maar ook heel goed geschreven en ijzingwekkend spannend.’
De Standaard

‘Tot nu toe de beste thriller van het jaar.’
De Morgen

Literaire thriller