IJstweeling_0

VN:
Knack:
AD:

IJstweeling

Rank 6804 Gelezen 1470 Aan het lezen 28 Wil ik lezen 527 Favoriet 100 Recensies 49
Thrillers & Spanning Artikelen 5 Lijsten 7 Spots 6 Hebban 1000 763   Topics 0

Een van Sarahs dochters sterft. Maar kan zij zeker weten wie van de twee? Een jaar nadat een van hun identieke tweelingdochters, Lydia, door een ongeluk overlijdt, verhuizen Angus en Sarah Moorcroft naar een klein Schots eiland dat Angus van zijn oma heeft geërfd, in de hoop hun verwoeste leven weer op te pakken. Maar wanneer hun andere dochter, Kirstie, meent dat ze haar identiteit hebben verwisseld - dat zij Lydia is - stort hun wereld opnieuw in. Als de winter oprukt, en Angus voor zijn werk op het vasteland moet verblijven, lijkt het verleden Sarah in te halen en wordt Kirstie (of is het Lydia?) steeds onrustiger. Wat is er nou echt gebeurd op de fatale dag dat een van haar dochters overleed? S.K. Tremayne is het pseudoniem van een internationale bestsellerauteur, die woont en werkt in Londen. De vertaalrechten van IJstweeling zijn verkocht aan achttien landen.

Literaire thriller
Lidwien Biekmann
Prometheus
27 februari 2015
27 februari 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Het noodlot en de tweeling

door: Katleen Scheers 1 reactie 1 like

Mysterie is troef in IJstweeling, het debuut van S.K. Tremayne. Welke auteur achter dit pseudoniem zit is eveneens een enigma. De respectievelijk Engelstalige en Nederlandstalige uitgeverijen houden het raadsel in stand. Ze zijn namelijk erg karig met informatie.

Mysterieus is ook het persoonlijke...

Reacties op: IJstweeling