De avonturen van een jonge bioloog

De avonturen van een jonge bioloog

Gelezen 24 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 29 Favoriet 1 Recensies 2
Non-fictie Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Sir David Attenborough, de bekendste bioloog ter wereld

Vijftig jaar geleden veranderde Sir David Attenborough de manier waarop we naar de natuur kijken voorgoed. In een tijd waarin de natuurdocumentaire nog niet bestond moest de man, die later Planet Earth zou maken, alles in de praktijk bedenken. In dit boek kijkt de legendarische Brit terug op die baanbrekende eerste stappen voor de BBC.

Een spectaculair reisverhaal waarin de lezer samen met Attenborough in gevecht gaat met kaaimankrokodillen, gaat racen met luiaards, gaat vissen naar piranha's en achter komodovaranen aangaat tijdens een gevaarlijke fotoshoot.

In zijn kenmerkende humoristische stijl vertelt de bekendste bioloog ter werelend het verhaal van het begin van zijn indrukwekkende carrière.

Geschiedenis & Politiek
Historische biografieen
Spectrum
14 februari 2018
14 februari 2018

Evy De Brabander Hebban Recensent

De gedrevenheid van een icoon

door: Evy De Brabander

Wie wil er nu niet lezen hoe het er, met beperkte middelen en weinig relevante kennis, aan toe ging op de reizen van Sir David Attenborough. Hij doet in dit boek, De avonturen van een jonge bioloog, in zijn eigen stijl verslag over de omzwervingen die hij maakte voor het programma Zoo Quest. Lees...

Reacties op: De avonturen van een jonge bioloog