De Boeddha-pil

De Boeddha-pil

Mindfulness en meditatie zijn mainstream, maar werkt het ook?
Mindfulness en meditatie zijn de normaalste zaak van de wereld. Iedereen doet eraan of heeft het wel eens geprobeerd. Maar werkt het ook echt? Kleven er ook nadelen aan? Psychologen Miguel Farias en Catherine Wikholm besloten dit uit te zoeken en schreven De Boeddha-pil: een boeiend, ontnuchterend verslag waarin zeven hardnekkige mythes over meditatie worden ontkracht.

Mythes over mindfulness en meditatie
Meditatie en mindfulness zijn ongekend populair. Ze brengen je immers tot rust en dragen bij aan je geluk. Toch? Farias en Wikholm ontdekten echter dat er ook een keerzijde aan zit. Meditatie blijkt niet even effectief te zijn als therapie en er is geen wetenschappelijk bewijs voor het positieve effect ervan. Meditatie kan bijvoorbeeld ernstige traumatische herinneringen naar boven halen. Hoe ga je daar dan mee om? De auteurs houden deze en nog zes andere mythes tegen het licht en weten feiten en fictie te scheiden.

Voor wie?
De Boeddha-pil is een ontnuchterend, eerlijk boek over mindfulness en meditatie dat zowel de positieve als negatieve kant belicht. Het is daarom van onschatbare waarde voor iedereen die zich bezighoudt met meditatie. De baanbrekende inzichten tonen je de werkzaamheid van meditatie en helpen je zo jouw weg te vinden in het doolhof van meditatietechnieken en verhalen.
Gezondheid & Psychologie
Boom