De boekhandel

Volkskrant:

De boekhandel

Gelezen 221 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 131 Favoriet 2 Recensies 19
Literatuur & Romans Lijsten 3 Spots 14   Topics 0

De boekhandel beginnen was een moedige stap. Het volhouden vergde alles wat ze in zich had.

Engeland, jaren '60. Het afgelegen, geïsoleerde kustplaatsje Hardborough wordt continue geteisterd door overstromingen en wateroverlast. Een weduwe van middelbare leeftijd koopt een prachtig historisch pandje midden in de hoofdstraat. Florence heet ze, en ze is vastbesloten een boekwinkel te beginnen, en daar een succes van te maken. Want Hardborough moet toch wel behoefte hebben aan een boekhandel?

Wat ze niet weet kan ze leren, en vol goede moed gaat Florence aan de slag. Maar ondanks wilskracht en doorzettingsvermogen heeft Florence geen rekening gehouden met de slangenkuil waarin zij zich begeeft, en waarvan zij, in de tien jaar dat ze in het plaatsje woont, nooit eerder iets heeft gemerkt: het hele dorp heeft namelijk een mening over haar boekhandel...

Een weergaloos verhaal in een unieke eigen stijl geschreven, met een slotzin, zo perfect, dat je deze nooit meer vergeet.

Uitgeverij Karmijn
16 maart 2015