De bondgenoot

'Mijn hoofd is een oord van verschrikking... Mijn lichaam doet niet meer wat ik vraag.' Van de ene op de andere dag is Marcella aan haar bed gekluisterd. De artsen hebben geen idee wat er aan de hand is. Gelukkig komt Carl om haar te begeleiden op haar medische zoektocht; maar liefde zonder eigenbelang wekt voorlopig haar wantrouwen op. Haar vorige mannen waren zo niet. Ze blijkt te lijden aan CVS (chronisch vermoeidheidssyndroom, ook wel ME). Carl wordt steeds meer haar 'bondgenoot'. De hoofdpersoon is een moedige, strijdlustige vrouw die het gevecht met haar ziekte aangaat. Door haar 'sakkeren en vloeken' kan zij irritant overkomen, maar ze roept ook bewondering op. Geleidelijk begint het herstel.

Is De bondgenoot het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De bondgenoot