De Bourgogne

Meer dan wijn & het goede leven
Waarom groeien juist hier de druiven waarvan wereldberoemde wijnen worden gemaakt? En waarom ontstond juist in de bergachtige streek van de Morvan een verzetsbeweging van maquisards? Hoe kwam het dat in deze streek een bloeiend transport van hout naar Parijs ontstond? Hoe ontstond de levendige uitwisseling van vroedvrouwen tussen de Morvan en Parijs?

Al twintig jaar hebben wij een huis in de Bourgogne. Ik heb me verdiept in het landschap en wat mensen er mee doen. Het fascineert me hoe bodemschatten, een volksaard en een trots verleden een regionale identiteit hebben gesmeed. In het boek dat ik daarover schreef, heb ik verhalen verzameld over de streek, het landschap en de geschiedenis. Daarbij heb ik me laten leiden door mijn nieuwsgierigheid als nieuwkomer in deze streek.

Het boek is bedoeld voor Bourgogne-minnaars: mensen met een tweede huis in deze streek, vakantiegangers en wijntripliefhebbers, mensen die graag bij familie met een tweede huis verblijven en mensen die houden van Bourgondisch leven.

Is De Bourgogne het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Bourgogne