De brandmeester

Godfried Bomans (Den Haag 1913 – Bloemendaal 1971) was een van Nederlands bekendste schrijvers. Hij schreef meer dan zestig boeken, waaronder Erik of het klein insectenboek en de strip Pa Pinkelman, nast talloze columns (voor de Volkskrant) en andere publicaties (o.a. voor Elsevier) Daarnaast was hij een veelgevraagde gast op radio en televisie.

Bomans is onmiskenbaar een meesterlijke schrijver, die zowel zeer ernstig als zeer lichtvoetig kon zijn. Uit zijn enorme oeuvre kozen wij het allerbeste voor 320 pagina’s dundruk. Hij is daarmee de zevende schrijver die opgenomen is in deze prestigieuze reeks, waarin hij werd voorgegaan door Carmiggelt, Schmidt, Minco, Campert, Thijssen en Van Kooten

'Bomans is de beste. - de Volkskrant

‘Godfried Bomans is voor de liefhhebber en grootverbruiker van de Nederlandse taal een onmisbare oude vriend. Twee woorden roepen nog altijd onmiddellijk het beeld van zijn verwaaide schrijvershoofd bij mij op: “geestig” en “esprit”.’ Erik van Muiswinkel

Is De brandmeester het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De brandmeester