De Brug der Getijden 8 - Het Keren van het Tij

De Brug der Getijden 8 - Het Keren van het Tij

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Fantasy & SF   Topics 0
Het Keren van het Tij is het achtste en laatste deel van David Hairs De Brug der Getijden, en concludeert samen met De Verloren Legioenen de reeks.

De Hoeders – ascendant-magiërs trouw aan de Rondiaanse troon – betreden het strijdtoneel om de wereld te vernietigen en hem te herscheppen naar de wensen van keizer Constant.

Maar de Hoeders zijn niet langer de enige ascendant-magiërs. Malevorn Andevarions demonische Ablizian-strijders vechten ook mee, hun ambities even groot als Constants dromen van eeuwige heerschappij.

Onder hen die vechten om te overleven zijn Ramon, Seth, en de Verloren Legioenen. Ze hebben rampen, hinderlagen en overweldigende overmachten overleefd, om er vervolgens achter te komen dat hun weg naar huis wordt versperd door hun eigen mensen – en Seths tirannieke vader.

In Javon zijn Cera, Elena en Kazim in een gevecht op leven en dood beland met de Rondiaanse indringers, geleid door Elena’s voormalige geliefde en mentor Gurvon Gyle. Geen wapen wordt vermeden, en elk doelwit is toegestaan.

Maar Alaron en Ramita hebben de zwaarste taak. Met een kleine groep monniken moeten zij voorkomen dat Constant en Malevorn de helft van de wereld vernietigen, en voor altijd regeren over de ruïnen die overblijven.
Sciencefiction & Fantasy
Fantasy