Arsène Lupin, gentleman inbreker

Rank 185 Gelezen 44 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 63 Favoriet 5 Recensies 1
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Spots 2   Topics 0

‘Wees gewaarschuwd, goede lezer, bij de eerste ontmoeting raak je gecharmeerd, de volgende keer ben je verkocht en nadien wil je Lupin volgen waar hij je ook naar toe voert.’ Uit het voorwoord van Bart Van Loo. Maurice Leblanc (1864-1941) schreef zijn eerste verhaal over Arsène Lupin in 1905 voor het tijdschrift Je Sais Tout. Het was onmiddellijk een groot succes, een nieuwe literaire held was geboren - maar liefst 21 boeken volgden. 'Gentleman inbreker' bevat de eerste negen Lupinverhalen, uitgegeven in 1907, en vormt daarmee de literaire geboorteakte van de Robin Hood van de belle époque, die uitgroeide tot een van Frankrijks meest geliefde personages. De verhalen in Gentleman inbreker zijn afzonderlijke pareltjes, die de auteur tot een heerlijk leessnoer heeft weten te rijgen. Pareltjes die dankzij de literaire kwaliteiten van Maurice Leblanc ruim honderd jaar na dato nog steeds een genot zijn om te lezen.

Spannende boeken algemeen
Detective