De bullebakbaas

De bullebakbaas

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
De ouders van Wies zijn vaak voor hun werk in het buitenland. Daarom gaat ze elke dag naar haar oma, die in een verzorgingstehuis woont. En naar haar twee beste vrienden, de tweeling Zane en Jazz. In het tehuis van oma Wisse komt een nieuwe directeur:
Dick Tator. Hij is net ontslagen bij het leger. Hij voert meteen een heleboel strenge regels in. Eigenlijk heeft hij een hekel aan ouderen. Ze zijn traag en luisteren slecht naar bevelen. Wanneer de bewoners zelfs geld moeten verdienen voor Dick Tator, besluiten Wies en de tweeling dat het zo niet langer kan...

Wies en oma Wisse – De bullebakbaas is het eerste deel van een toegankelijke serie van Marte Jongbloed (bekend van Herre) voor kinderen vanaf 6 jaar. In deze supergrappige serie, met illustraties van Iris Boter, redt Wies haar oma van een gemene directeur.

Marte Jongbloed won al twee keer een Pluim van de Senaat van de Nederlandse Kinderjury voor haar boeken over Herre, waarvoor Iris Boter de illustraties maakte. Wies en oma Wisse is door de korte zinnen heel geschikt voor jonge en minder ervaren lezers én mensen met dyslexie.

Kind & Jeugd
Fictie 7-9 jaar