De codekraker

Walter Isaacson vertelt het verhaal van DNA-expert en Nobelprijswinnaar Jennifer Doudna

In oktober 2020 ontving biochemicus Jennifer Doudna de Nobelprijs voor Scheikunde voor haar baanbrekende uitvinding CRISPR. Hiermee kunnen wetenschappers het menselijk DNA aanpassen. Het bracht een medische revolutie op gang: CRISPR wordt al ingezet om ziektes te bestrijden en virussen af te weren.

In De codekraker vertelt Walter Isaacson het bijzondere verhaal van Doudna en haar grensverleggende onderzoek. Ook staat hij stil bij de morele vragen die deze techniek oproept. Waar ligt de grens voor genetische manipulatie? Moeten we willen dat welgestelde ouders hun kinderen perfectioneren? Het resultaat is een belangrijk boek over een van de grootste wetenschappers van onze tijd en de toekomst van de mens.

'Een dringende, nuchtere, toegankelijke en al met al briljante prestatie.' Jon Meacham, auteur en Pulitzerprijswinnaar

'Het genot van een Isaacson-biografie is dat de auteur niet in cynische zaken blijft hangen; hij vertelt verhalen van mensen die per definitie onnavolgbaar zijn.' The New York Times

Is De codekraker het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De codekraker