De consequenties

Rank 4535 Gelezen 418 Aan het lezen 14 Wil ik lezen 145 Favoriet 31 Recensies 25
Literatuur & Romans Artikelen 14 Newsroom 2 Lijsten 4 Spots 4 Hebban 1000 820   Topics 0

Minnie Panis, ooit een piepkleine couveusebaby en ternauwernood levensvatbaar verklaard, is een gevierde jonge kunstenares. Met haar eigen leven als basismateriaal maakt ze van de werkelijkheid een laboratorium. Ze staat aan de vooravond van een experiment dat wel eens het hoogtepunt van haar oeuvre kan worden, wanneer het verleden zich aandient in de vorm van een brief en een serie eigenaardige déjà vu's. Hoe ver kan ze de realiteit manipuleren zonder zichzelf te verliezen? De consequenties is een roman over de keuze tussen verdwijnen en overleven, en het grote verlangen door een ander gezien te worden.

Atlas Contact
16 mei 2014
16 mei 2014

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Een ambitieus debuut

door: Anne Oerlemans 1 reactie 5 likes

Overleven, verdwijnen, gezien worden. Het zijn de thema’s die Niña Weijers (1987) in haar debuut De consequenties centraal stelt. De debutante is literatuurwetenschapper van huis uit, publiceerde eerder in De Groene Amsterdammer en is redacteur bij literair tijdschrift De Gids. In 2010 won ze de...

Reacties op: De consequenties