De dag dat de walvis kwam

De dag dat de walvis kwam

Rank 1574 Gelezen 141 Aan het lezen 10 Wil ik lezen 278 Favoriet 16 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 4 Lijsten 2 Spots 3   Topics 0
Eerst spoelt er een jonge man op het strand aan. Dan een walvis. De 307 inwoners van het vissersdorpje St. Piran voelen meteen dat er iets vreemds te gebeuren staat. Maar niemand vermoedt hoe erg hun gemeenschap bedreigd wordt. De man, Joe Haak, gevlucht uit Londen, waarschuwt voor een dodelijk griepvirus.
Maar zijn Joe’s angsten gegrond? Waarom is Joe de stad ontvlucht? En hoe zit het met de mysterieuze walvis? De dag dat de walvis kwam is een hartverwarmende roman die laat zien dat een gemeenschap een crisis kan overwinnen met solidariteit.

Signatuur
29 september 2020
29 september 2020

Eline van der Boog Hebban Recensent

Een sprookjesachtige dystopie

door: Eline van der Boog 2 likes ebook

In De dag dat de walvis kwam van John Ironmonger (1954) spoelt er een naakte man aan op het strand van St. Piran in Cornwall. Nietsvermoedend brengen de Cornische inwoners van het fictieve vissersdorpje de man in veiligheid. De drenkeling blijkt Joe Haak te zijn (geen familie van, tenzij de schurk...

Reacties op: De dag dat de walvis kwam