De dood bedriegt in Napels

Gelezen 33 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 26 Favoriet 0 Recensies 7
Thrillers & Spanning Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Napels, jaren dertig. De excentrieke commissaris Ricciardi onderzoekt de zaak van de oude tarotkaartlezer Carmela Calise, die in haar appartement doodgeslagen is. Maar wanneer hij op het plaats delict aankomt, willen de buren niets loslaten. Stukje bij beetje komen de feiten toch naar buiten: Carmela ontving haar cliënten in haar aftandse appartementje, onder wie de rijksten en machtigsten van de stad, die ze een misleidende toekomst voorspelde. Met haar vele vijanden zijn er verdachten in overvloed... Dankzij Ricciardi's onverklaarbare gave lijkt hij meer te weten dan alle anderen, maar de moordzaak blijft een mysterieuze kwestie.

De dood bedriegt in Napels is het nieuwste boek van De Giovanni, als altijd intelligent en atmosferisch.

Literaire thriller
Xander Uitgevers B.V.
12 juli 2018
26 juli 2018

Mooi geschreven, maar een matig verhaal

door: Joop Hazenbroek

Belangrijk voor een goede thriller is de sfeer die de schrijver wil oproepen in zijn boek. Om een goed beeld te krijgen wat de schrijver wil overbrengen, is het van belang dat er een goed tijdsbeeld wordt gecreëerd. De boeken van Maurizio de Giovanni over commissaris Ricciardi, De dood bedriegt in...

Reacties op: De dood bedriegt in Napels