De Dood van Sterre

In ik-vorm geschreven roman rondom de schilderes Mirjam, een sterk sociaal bewogen maar ook introverte vrouw. Dit wel met mensen willen maar niet kunnen samenleven brengt haar voortdurend in innerlijke conflicten, die zij afreageert tijdens lange tochten met haar paard Sterre. In poetische, gevoelige stijl getekend portret van een eenzame vrouw die solidair is met de onderdrukten in deze maatschappij en ook daadwerkelijk hulp geeft, zoals aan Chileense vluchtelingen, maar die steeds weer op zichzelf teruggeworpen wordt. Door onachtzaamheid van vrienden verliest zij tenslotte haar paard Sterre. Deze roman, waarin een enkele ongeloofwaardige passage, zal vooral vrouwelijke lezers aanspreken. Duidelijke druk, mooie omslag.

Is De Dood van Sterre het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Dood van Sterre