De Doveman

De Doveman

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Vera schrijft als kind brieven aan God in haar dagboek. Als volwassene is ze door ingrijpende gebeurtenissen haar geloof in een Hogere Macht kwijtgeraakt. Ze betrekt zeven dagen lang de bruidssuite van Hotel Nassau Bergen aan Zee om te zien of een hogere dimensie haar verwoeste leven ooit weer zin kan geven.
Na lezing van de dagboekfragmenten uit haar verleden richt ze zich vol twijfels en wanhoop tot ‘wie of wat God heet’. Ze daagt Hem uit. Ze verzoekt Hem antwoord te geven. Komt er binnen die week geen verlossend teken, dan heeft ze alle hoop verloren en zal ze tot een fatale daad besluiten. De auteur verstaat de kunst thema’s die ons allemaal aangaan in een lichtvoetig, humorvol en thrillerachtig drama te verpakken.

Neletta van Heuven studeerde cum laude af in de theologie en filosofie. Postdoctoraal volgde ze de opleiding tot psycholoog. Vanuit haar praktijkervaring schreef ze ‘Ons Januslot’, zingeving via karakterstructuren (2013). Haar columns, Deventer terrasverhalen, zijn gebundeld in ‘Is deze stoel vrij?’ (2017). ‘De Doveman’ is haar debuutroman.
Uitgeverij Aspekt B.V.
21 oktober 2019