De drakenbloedvriendjes - Bestaande plantensoorten komen tot leven in een fantasierijk verhaal

Junior   Topics 0
Gebaseerd op echte plantensoorten, die tot leven komen als spannende wezens, zoals de drakenbloedboom, de zwarte nachtschade en de wolfsmelk, komen hiernaast ook belangrijke lessen aan bod in dit verhaal. Een zevenjarige jongen Storm die recent de drie drakenbloedjes per toeval heeft ontdekt, wordt al snel een trouwe vriend. Wanneer de drakenbloedjes merken dat Storms school vermoedelijk wordt geteisterd door een kwade heks, gaat de dappere Storm, samen met zijn even dappere drakenbloedvriendjes, op missie om de heks te verjagen. Deze missie gaat gepaard met thema's als onvoorwaardelijke vriendschap, doorzetting, samenwerking en heldenmoed. Dit wordt gecombineerd met een speelse rijm, als een vrolijke melodie doorheen het hele verhaal.
Kind & Jeugd
Fictie 4-6 jaar