De drie zussen van Auschwitz

De drie zussen van Auschwitz

Rank 424 Gelezen 153 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 364 Favoriet 6 Recensies 13
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Het nieuwe hartverscheurende boek van de schrijver van De tatoeëerder van Auschwitz.
Toen ze klein waren, beloofden de Joodse zusjes Cibi, Magda en Livia hun vader: wij blijven samen, wat er ook gebeurt. Als Livia op haar vijftiende op transport wordt gesteld, zorgt die belofte voor een dramatische wending. Cibi volgt haar naar het concentratiekamp, Magda duikt onder. Door een wrede speling van het lot worden de zussen herenigd op de gruwelijkste plek op aarde: Auschwitz-Birkenau. Daar doen ze een nieuwe belofte: wij blijven leven, wat er ook gebeurt. De wil om samen te blijven geeft de zussen moed, ook als ze op dodenmars dwars door Europa worden gestuurd en proberen te ontsnappen.
Dit op waarheid gebaseerde verhaal breekt je hart, maar sterkt het ook. De moed van deze drie zussen is ongeëvenaard, evenals de vertelkunst van bestsellerauteur Heather Morris.

Harpercollins
11 januari 2022