De droom van Martin Eden

Toen Martin Eden, een knappe maar berooide en onbehouwen zeeman, de blonde Ruth Morse ontmoette, wist hij dat hij eindelijk de vrouw van zijn dromen had gevonden. Van toen af had hij maar één doel: haar, de fee uit een droomwereld, veroveren, winnen... door haar te evenaren. Met woeste ijver stort hij zich op de lectuur van boeken die hem de nodige kennis en cultuur van boeken die hem de nodige kennis en cultuur moeten bijbrengen en hem zo de sleutel bezorgen tot haar wereld van geestelijke rijkdom en verfijning. Gedreven door een onstuitbare scheppingsdrang, gaat hij verhalen schrijven , die hij naar verschillende uitgeverijen stuurt, maar die stuk voor stuk geretourneerd als "tot onze spijt niet voor ons publiek geschikt". Koppig zet hij door , trotseert ontberingen en onbegrip. Periodes van schrijfwoede wisselen af met noodgedwongen slavenarbeid... Tot plots de doorbraak komt, en met de erkenning van zijn uniek schrijverstalent ook rijkelijk geld in 't laatje brengt. Maar zijn droom, nu werkelijkheid geworden, heeft alle glans verloren en heeft plaats gemaakt voor bittere ontgoocheling!

Is De droom van Martin Eden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De droom van Martin Eden