The people of the abyss

Rank 2246 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Jack London is een Amerikaanse journalist die in 1902 iets ongekends doet: hij gaat undercover leven tussen de mensen in de Londense wijk Eastend. In die tijd is deze wijk een plek waar enorme armoede heerst, hier wonen de allerarmsten van de stad, de werklozen, de zieken, daklozen. De scheiding tussen arm en rijk is enorm groot geworden door de opkomst van nieuwe technologie en nieuwe manieren van werken. Veel uitval van mensen die daardoor sterk verarmen zonder mogelijkheid zich hieruit te vechten. Wat Jack London doet is ongekend omdat de tegenstelling arm - rijk ervoor gezorgd heeft dat de rijken zich afwendden van de armen, angstig als ze waren door deze groeiende klasse onderuit gehaald te worden. Eugenetica was een wetenschappelijke tak die in deze tijd erg populair was. Jack London begaf zich onder de verschoppelingen, 80 dagen lang en kwam eruit met een grote collectie foto’ s en schrijfsels die o.a resulteerden in dit verslag.
CreateSpace