De Duikelaar

De duikelaar

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1

Hoe ziet je leven eruit als relatieverslaafde codependent? Hoe deal je met de trauma's die je hebt opgelopen? Denise doet een boekje open en deelt in haar geillustreerde columns een jaar van haar leven met codependentie, relatieverslaving en complex trauma en haar omgang met narcisme. Denise is een alleengaande moeder van twee puberdochters, die een knipperlichtrelatie onderhoudt met P. In het verleden is Denise een aantal keren uitgevallen met een burn-out, waaronder C-PTSS verstopt lag. In dit boek beschrijft zij de stappen in haar persoonlijke herstel van een moeilijke jeugd en ingewikkelde relaties. De lezer volgt haar op de voet. En wordt, net als Denise zelf, heen en weer geslingerd tussen schaterlach en wanhoop. Denise leert zichzelf steeds beter kennen en oefent met haar behoeftes, wensen, grenzen en gevoelens. Ze valt om en krabbelt op. Ze leert en probeert. En baant zich al duikelend een weg naar een beter leven.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen