De duivel en de duistere diepte

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 0

1634. Detective Samuel Pipps wordt vervoerd van Nederlands-Indië naar Amsterdam, waar hij zal worden geëxecuteerd voor een misdaad die hij al dan niet gepleegd heeft. Hij wordt vergezeld door zijn trouwe lijfwacht, Arent Hayes, die vastberaden is de onschuld van zijn vriend te bewijzen. Onder de andere aanwezigen bevindt zich ook Sara Wessel, een vrouw met een geheim.
Maar zodra het schip de haven uit vaart, begint de duivel de reis te dwarsbomen. Er verschijnt een vreemd symbool op het zeil. Een dode melaatse besluipt de dekken. Vee sterft in de nacht.
Dan horen de passagiers een vreselijke stem die drie rampen voorspelt: een achtervolging, een diefstal en een moord. Zou de duivel verantwoordelijk kunnen zijn voor hun tegenslagen?
Omdat Pipps gevangenzit, kunnen alleen Arent en Sara het duivelse mysterie oplossen dat hen terugvoert naar hun verleden en nu dreigt het schip te laten zinken en de aanwezigen te doden.

The House of Books
06 juli 2021
06 juli 2021

Reacties op: De duivel en de duistere diepte