De echte Geus

De echte Geus

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Van keurmeester tot cultheld; Rob Geus kreeg de afgelopen twintig jaar verschillende labels opgeplakt. Maar wie is Geus echt? In zijn biografie geeft hij een kijkje in de keuken waar hij áltijd vrolijk van wordt, die van zichzelf. Dit is ook de keuken waar hij als jongste dieetkok van Zuid-Holland eten bereidde voor meiden met een eetstoornis, en waar hij na een heftig ongeluk zijn eten maandenlang moest pureren. Geïnspireerd door zijn vaders obsessie voor hygiëne, besluit Geus al snel de Nederlandse horeca te helpen aan schone en veilige keukens. Met kijkcijferhits als De Smaakpolitie en Red Mijn Vakantie als resultaat. Wel met gevaar voor eigen leven. Zo wordt de keurmeester bijna gespiesd in Spanje en in Rotterdam zelfs gegijzeld. Verder neemt Geus je mee achter de schermen bij Expeditie Robinson, en vertelt zijn kant van het verhaal. Natuurlijk komt ook zijn liefde voor Feyenoord aan bod: De Kuip waar hij zelf weleens heeft gevoetbald en zijn bijzondere vriendschap met Ron Vlaar. Wist je trouwens dat hij ook schoonmaakwerk heeft gedaan op een pornoset en in een parenclub?

Literaire non-fictie algemeen
Rob Geus BV