De eenzame polygamist

De langverwachte nieuwe roman van een briljante verhalenverteller. Golden Richards, echtgenoot van vier vrouwen en vader van achtentwintig kinderen, gaat gebukt onder een enorme midlifecrisis. Het gaat bergafwaarts met zijn bouwbedrijf en zijn gezin is uitgedijd tot een overbevolkt mini hertogdom dat ten onder dreigt te gaan aan opstand en rivaliteit. Zijn drie huizen veranderen van veilige havens in vijandige forten waarin het hem moeite kost niet te verdwalen. Ondanks de vele mensen om hem heen kan hij zijn verdriet om de dood van een van zijn dochters, die bij een ongeluk omkwam, met niemand delen. Langzamerhand begint hij te twijfelen aan zijn eigen vermogen tot liefhebben. Brady Udall, een van de beste jonge Amerikaanse schrijvers, vertelt in De eenzame polygamist het tragikomische verhaal van een diepgelovige man die verstrikt raakt in een affaire die de toekomst van zijn gezin op het spel zet. Zoals bij John Irving en Richard Yates raken Udalls personages ons tot in het diepst van onze ziel, als ze worstelen met hun behoefte aan liefde en hun verlangen om ergens bij te horen.

Recensies (6)

Meer recensies

Is De eenzame polygamist het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De eenzame polygamist