De Eerste Wereldoorlog dag na dag

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
Non-fictie Spots 1   Topics 0
Het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog in augustus 1914 werd door vele Europese leiders gezien als een kans om de macht van hun economische en militaire rivalen in te tomen. Velen geloofden dat de oorlog gerechtvaardigd en van korte duur was. In december 1914 verdween de hoop op een korte oorlog, vooral aan het westfront, waar de loopgraven zich van de Noordzee tot Zwitserland uitstrekten. Het aantal slachtoffers was enorm groot en zou alleen maar toenemen in de volgende vier jaar. Tegen het einde van de oorlog in 1918 waren er naar schatting 8 miljoen militaire dodelijke slachtoffers en 21 miljoen soldaten werden gewond. 1914-1918 - De Eerste Wereldoorlog dag na dag is een chronologisch overzicht van de oorlog, van de aanleiding in Sarajevo in juni 1914 tot de wapenstilstand in november 1918. Zowel de gevechten op het land, als de lucht- en zeeaanvallen zijn erin opgenomen. In het chronologisch overzicht worden spionage, het thuisfront, politiek en technologie besproken. Daarnaast wordt aandacht besteed aan beslissende wapens, sleutelpersonen en -momenten, strategieën en technieken. Het boek is bovendien geïllustreerd met meer dan 400 unieke foto's die bewijzen hoe dramatisch de Eerste Wereldoorlog verliep.

Geschiedenis & Politiek
Oorlog en vrede