De erfenis van Briek

Titel:DE ERFENIS VAN BRIEK (SCHOTTE).

Auteurs:Rik Vanwalleghem en Anna Luyten.

Formaat:13 x 18 cm.

Uitvoering: hardcover

Aantal Pag.: 192

ISBN:978 90 8162 373 5

Illustraties: Rijk geïllustreerd met foto’s van Stephan Vanfleteren, Archieven Stad Waregem en Centrum Ronde van Vlaanderen (CRVV).

Prijs: 19,95 Euro.

Omschrijving:

De erfenis van Briek is een breviertje om op zak te houden. Een verzameling van uitspraken over gedragsregels en levensbeschouwelijke kwesties. Het is een ode aan de vader van alle Flandriens, een ode aan het mooie en eenvoudige leven van weleer.

Beste Briek-beminnaar,

Het boekje dat in uw hand ligt, is een brevier. Volgens Van Dale is een brevier een gebedenboek, bij uitbreiding een verzameling uitspraken over gedragsregels en levensbeschouwelijke kwesties. Bidden is even stilstaan. Iets wat wij te weinig doen. We hollen onze houvasten voorbij.

Briek brengt soulaas. Hij leeft nog, in woorden en waarden, in mensen, in landschappen, in uitspraken die de eeuwigheid zullen trotseren.
In dit brevier zorgt hij voor ankertjes, kapsteentjes, kapstokjes waar we heel ons leven aan kunnen ophangen. Dit tranendal heeft schraagles nodig, stutten waar de toekomst op kan leunen.

Briek leeft voort. In de troostende gedachten, de vrolijke inzichten en de volksfilosoferende doordenkertjes die ons naliet. Of in de hoofden van mensen, in de beelden en taferelen, in objecten die zijn stempel dragen.

Dit Briek-breviertje is een boekje om op zak te houden. Sta er nu en dan even bij stil. Het zal je een eind verder brengen.

Distributie in Nederland:

Ned. Sportliteratuur Uitgeverij via Centraal Boekhuis.
Postbus 152, 8160 AD EPE. Tel.: 00.31.578.616585
Email: sportmedia@hetnet.nl

Is De erfenis van Briek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De erfenis van Briek