De Ronde van Vlaanderen

* Dit mooie wielerboek van Rik Vanwalleghem fungeert als bezoekersgids voor het gloednieuwe Centrum Ronde van Vlaanderen, dat in het voorjaar van 2003 in Oudenaarde zijn deuren opent
De Ronde van Vlaanderen is de grootste sportmanifestatie die Vlaanderen rijk is. Meer dan 600.000 toeschouwers juichen de renners jaarlijks toe langs het parcours. Meer dan 40 miljoen kijkers volgen wereldwijd met begeestering de uitzendingen op televisie.
Toen 37 ‘Flandriens’ op 25 mei 1913 in Gent op de fiets klauterden voor een helletocht van 324 km door de beide Vlaanderens, kon niemand vermoeden dat het zo’n vaart zou lopen. De droom van stichter-journalist Karel Van Wijnendaele is een topsportevenement geworden met een uitstraling over de aardbol.
Maar de Ronde is meer dan een wielerwedstrijd. Ze is een brok authentieke geschiedenis van bij ons. Haar wortels zijn Vlaanderen. Ze laat niemand onberoerd, ze inspireert en boeit, ze is echt. Op de dag van de Ronde leeft Vlaanderen.

Is De Ronde van Vlaanderen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Ronde van Vlaanderen