De filosoof en de wolf

Ik was verrast toen mijn oog op een advertentie viel: wolvenwelpen te koop. Een paar uur later betaalde ik $500 aan de man die de advertentie had geplaatst. Dezelfde middag nam ik mijn wolvenwelp mee naar huis. Daar begonnen de onderhandelingen over de voorwaarden van ons samenleven.

In dit fascinerende boek beschrijft Mark Rowlands, filosoof van beroep, zijn relatie met de wolf Brenin, waarmee hij meer dan tien jaar samenleeft. Brenin vergezelt Rowlands overal, op reizen en zelfs naar de universiteit; tijdens de colleges ligt Brenin getrouw in een hoek van de zaal. De wolf leert de filosoof op een nieuwe manier naar de wereld en naar zichzelf kijken. Zijn ideeën over liefde, geluk, moraal, natuur en dood veranderen voorgoed. Dit opzienbarende boek geeft een geheel nieuwe en uitdagende kijk op wat het betekent mens te zijn.

Recensies (3)

Meer recensies

Is De filosoof en de wolf het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De filosoof en de wolf