De gave van Katsa

Gelezen 80 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 45 Favoriet 10 Recensies 2
Young adult Lijsten 1 Spots 1 Top25's 5   Topics 0
Katsa is sinds haar achtste in staat om een volwassen man met haar blote handen te doden ze is een Begaafde, een van de weinige mensen die geboren zijn met een bijzondere gave. Dat iemand een gave heeft, openbaart zich op zijn of haar twaalfde, als de Begaafde twee verschillende kleuren ogen krijgt.

Als nichtje van de koning zou Katsa normaal gesproken een leven vol luxe en privileges leiden, maar net als de andere Begaafden is ze verplicht haar gave in dienst van de koning te stellen. Voor hem moet ze het vuile werk opknappen: afrekenen met zijn vijanden of ongehoorzame burgers. Inmiddels is ze achttien en kan ze zich geen ander leven voorstellen. Maar alles wordt toch anders. Katsa had nooit verwacht dat ze verliefd zou worden op de knappe prins Po.
Ze had nooit verwacht de ware aard van haar gave te ontdekken, of het verschrikkelijke geheim dat ver weg verborgen is Een geheim dat alle zeven koninkrijken kan vernietigen.

Kristin Cashore woont in Florida, de Verenigde Staten. Ze studeerde Engels en Jeugdliteratuur. Ze heeft allerlei banen gehad, o.a. bij een hondenuitlaatservice, in een snoepfabriek en als redactie-assistent. Ze werkte ook als freelance schrijver. De gave van Katsa is haar eerste boek.
Young Adult

Karin´s leeshoekje / Een hele doos vol vergeten pareltjes
19 april 2019 20 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (1)

De Gave van Katsa door Kristin Cashore | Een Boek Review

door: Linda 1 like
Mijn volledige recensie is terug te vinden op: https://www.linda-linea-recta.nl/de-gave-van-katsa/ *Ik vind het een ontzettend gaaf boek! En dat om meerdere redenen. Het is goed geschreven en het verhaal loopt vlot. Katsa is een stoere intelligente vrouw, met een ongelooflijke zachte kant,...